ŞUBAT 2024 SERGİ AJANDASI


Bir İdealin Peşinde: Atatürk ve Alaca Höyük

Mekan: Yapı Kredi Müzesi
Tarih: 10 Mart 2024 tarihine kadar

Yapı Kredi Müzesi, Alaca Höyük kazılarında çıkarılan arkeolojik eserlerin önemli bir bölümünü geçici süreyle müzesine taşıyor. Mustafa Kemal Atatürk’ün direktifiyle 1935 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk arkeoloğu Remzi Oğuz Arık ve etnolog Hâmit Zübeyr Koşay tarafından Çorum’da başlatılan ve Türkiye Cumhuriyeti’ni uluslararası alanda temsil eden ilk bilimsel kazı unvanına sahip Alaca Höyük eserleri, bu sergide ilk defa bir arada sergilenecek. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık’ın işbirliğiyle Cumhuriyet’in 100’üncü yılına özel hazırlanan “Bir İdealin Peşinde: Atatürk ve Alaca Höyük” sergisi, 10 Mart 2024 tarihine kadar Yapı Kredi Müzesi’nde ücretsiz ziyaret edilebilecek.

 

Gelecek Hatıraları

Mekan: Pera Müzesi
Tarih: 24 Mart 2024

Gelecek, geçmişte biriktirilen tanıdık nesneler aracılığıyla hatırlanabilir mi? Gelecekte parça parça belirecek hatıraları şekillendirmek, geçmişi anlamayı ve korumayı kolaylaştıran bir araç olabilir mi? Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kütahya Çini ve Seramikleri Koleksiyonu’ndan yola çıkan Gelecek Hatıraları, nesnelerin yardımıyla hatırlananlara odaklanırken güncel yapıtlar aracılığıyla hafıza ile gelecek tahayyülleri arasında kurulan bağları araştırıyor. Hatıra olarak alınan, belli bir yer ve zamanı hatırlatan veya koleksiyonu yapılan nesnelerin kültürel ve sembolik değer ve anlamı, kişisel yolculuklarla bölgenin hafızasını birbirine örüyor. Sergi, arşive gelecek-yönelimli bir bakış açısıyla yaklaşıyor: Onu kendisinden yola çıkarak üretilen güncel yapıtlara bakarak anlamayı hedefliyor. Geçmişe nostaljik bir bağlılık yerine geleceği nasıl hatırlayacağımız hakkında düşünmeyi öneriyor. Kütahya Çini ve Seramikleri Koleksiyonu’nu oluşturan Suna Kıraç’ın anısına düzenlenen ve küratörlüğünü Ulya Soley’in üstlendiği sergide güncel yapıtlara ilham veren koleksiyondan bir seçki de her bölümle ilişkili olarak sergiye dağılıyor.

 

Moza-ist

Mekan: Piramid Sanat
Tarih: 25 Şubat 2024 tarihine kadar

Piramid Sanat’ın kurucusu Bedri Baykam’ın küratörlüğünde hazırlanan “Moza-İst” sergisinde, Kulaksız’ın binlerce fotoğrafı mozaiklenerek oluşturulan Haliç, Anadolu Hisarı, Sütlüce, Topkapı, Karaköy, Boğaziçi, Kız Kulesi, Sarayburnu ve Tarihi Yarımada siluetleri yer alıyor.
“Moza-İst”, izleyicilere İstanbul’un tarihini, kültürünü ve dokusunu farklı bir perspektiften deneyimleme fırsatı sunuyor. A. Halim Kulaksız’ın lensinden mozaik dünyası, şehrin karmaşıklığını ve zenginliğini bir araya getirerek izleyicileri büyüleyici bir sanat yolculuğuna davet ediyor. Sergi, fotoğrafın sınırlarını zorlayan eşsiz eserlerle dolu, unutulmaz bir deneyim sunuyor. Sergi, 25 Şubat’a kadar Piramid Sanat’ta gezilebilir.

 

Yan Yana

Mekan: Galeri Soyut
Tarih: 16 Mart 2024 tarihine kadar

Galeri Soyut (Çayyolu), sanatseverleri ressam Devrim Erbil ve müzisyen/ressam Erol Evgin’in “Yan Yana” adlı sergisiyle buluşturuyor. Sanat yazarı İbrahim Karaoğlu’nun küratörlüğünü yaptığı sergi 16 Mart’a kadar izlenebilecek. Küratör Karaoğlu, “Yan Yana” adlı sergiyi, “ ‘Varoluş mekânsaldır’ diyen Merleau-Ponty ne kadar da haklıdır. ‘İnsanın yalnızca bedeni değil, duyguları düşünceleri de mekâna bağlı ve bağımlıdır. Varoluş yalnızca maddesel yönüyle değil ruhsal yönüyle de mekânsaldır.’

 

Kaftanlar

Mekan: Brieflyart
Tarih: 24 Şubat 2024

Şenol Yorozlu birçok serisinde yaptığı gibi “Kaftanlar”da da imgeyi dönüştürür. Tanıdık imajların üzerinden yeni anlamlar kurgular. Bunun için yüzeyi arındırır. Olası fazlalıkları oradan çıkarır. Onun eserlerini belirleyen politik dil, kaftanı aynı zamanda bir iktidar meselesi üzerinden okumayı gerektirir.
Türk, İran, Hint devletlerinde görülen kaftan giymek ya da hilat (kaftan)giydirmek ritüeli, doğrudan egemenliğin ve hiyerarşinin göstergesi olarak karşımıza çıkar. İktidar ise baskı araçlarını kullanmak ya da içselleştirme yoluyla nüfuz etmek gibi farklı görünümlerle belirir.

 

Üç İç Denizin Ülkesi



Mekan
: Salt Beyoğlu
Tarih: 14 Mayıs 2024

Üç İç Denizin Ülkesi, kırk yılı aşkın süredir kararlı biçimde arkeoloji, tarih ve doğa odağında üreten Handan Börüteçene’nin bugüne kadar düzenlenen en kapsamlı sergisi. İsmi, sanatçının taşı toprağı ve mavilikleri kadar kültür mirası ile mitlerinden ilham aldığı bir coğrafyaya işaret ediyor: Anadolu ve Trakya. Salt Beyoğlu’ndaki seçki, sanatçının mezuniyet projesi için yaptığı erken dönem işlerinden ödüllü enstalasyonu Kır/Gör‘e (1985), 1987’de Urart Sanat Galerisi’nde gösterdiği terracotta serilerinden İstanbul’un kamuya açık mekânlarına yerleştirilen büyük ölçekli heykellerine birçok eseri gündeme getiriyor. Bellek yitimine meydan okuyan bir sanat pratiğinin izini süren sergi, Börüteçene’nin tutkularını, işlediği temaları, peşini ısrarla bırakmadığı meseleleri ve üretimindeki yeni açılımları bütünlüklü şekilde keşfetmeye olanak veriyor.

Manşet

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

spot_img

SON HABERLER